Saturday, July 24, 2010

Jika....

aku sangat suka doa ini..
Ya Allah.. dengarlah rintihan hambaMu

ya Allah,
Jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya padaMu,
agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu.

Ya Muhaimin,
Jika aku jatuh hati,
izinkan la aku menyentuh hati
seseorang yang hatinya tertaut padaMu
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.

Ya Rabbana,
jika aku jatuh hati
jagala hati ku agar tidak berpaling daripada hatiMu

Ya rabbul izzati
jika aku rindu,
rindukan la aku pd seseorang
yang merindui syahid di jalanMu

Ya Allah,
jika aku menikmati cinta kekasihMu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirmu

Ya Allah,
Jika aku jatuh hati,
jangan biar aku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang menyeru cinta manusia kpdMu

Ya Allah,
Jika Kau menghalalkan aku merindui kekasihMu
Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga
melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi
hanya kepada mu... Amin...

No comments:

Post a Comment