Tuesday, July 21, 2009

kaca???

andai kau temui permata yang berharga, apa kau akan buat?? bagi pada org lain?? jual?? sedekah??.. erm, aku jua di ajukan pertanyaan ini. tentula akan di simpan permata itu menjadi milik sendiri kan. tapi bukan tamak. bukan jua pemurah.
cuma, masih ragu2, punya aku kah permata itu? masih tertanya2, betulka permata tu milik aku. andai permata itu blh berkata2 "aku milik kamu sekarang" "simpanla aku, aku ingin bersamamu" "kamu tuan aku". pasti ragu2 akan pergi dan keyakinan muncul di hati. tapi, permata itu sepi, menjadikan keraguan makin bergunung tak henti.. emm, kau pernah dgr soalan ini "apa itu kecil, tp lebih besar dr gunung, lebih luas dari langit, kau sendiri memilikinya, sentiasa membawanya kemana2, amat ringan dan tidak berat?"
tp, bukan soalan itu yg membenak di minda, tp permata itu..... berkatalah wahai permata.... aku perlukan suaramu.....

mengapakah aku seringkali terkeliru, membeza antara kaca dan permata yang sebenar...

No comments:

Post a Comment