Monday, July 27, 2009

Senaman

Sapa-sapa yg lahir pada tarikh hari ini, wishing u happy birthday..

waaahhhh.. aku amat penat... amat penat.. sapa suruh maraton jalan 2 hari 2 malam. padan muka kan..hehe.



berjalan adalah aktiviti yang sihat. bagi mereka yang tidak sukakan senaman, jalan adalah senaman yang baik. boleh megetatkan segala otot-otot dan melancarkan peredaran darah. hehe. jua amat bagus untuk meringankan otak, menenangkan fikiran. jika anda berjalan-jalan di pusat komplex yang besar, cuba untuk berjalan di setiap pelusuk komplex tersebut, pasti anda akan merasa sihat, atau anda jua boleh pengsan kepenatan. (jangan lakukan aksi ini, jika anda seorang yang kurus, nanti tinggal tulang ataupun mereka yang asma) hehe.


luangkan masa anda masuk ketempat-tempat permainan yang ada di komplex tersebut, dan mainla segala jenis permainan yang ada, tapi hanya pilih permainan yang menghiburkan hati, contohnya jika anda pergi ke "sunway piramid" pergila pusat permainan yang berdekatan dengan cinema tu dan pilihla mainan yang menggunakan tangan untuk memukul 3 jenis butang berwarna merah, hijau dan biru, itu adalah untuk senaman tangan, dan anda pasti berpuas hati dan ingin bermain lagi, amat di galakan, untuk bermain bersama dua atau tiga orang rakan anda kesannya lagi memuaskan. (peringatan, jangan terlebih sudah, berjimat-jimat ok nanti habis duit membazir).



Makan. makan amatla perlu untuk tenaga, pasti kan anda makan terlebih dahulu sebelum bermain untuk mendapatkan tenaga yang maksimum, jua boleh membakar kalori yang anda makan tanpa menjadikan lemak tepu. (aksi ini jua tidak digalakkan bagi mereka yang kurus okeh!!!) bagi mereka yang kurus di sarankan untuk makan, sebelum dan selepas bermain game. (hahaha).



berhiburla dengan gembira di samping rakan-rakan keluarga dan jua si dia tercinta, sementara anda masih mampu melakukannya. tapi jangan sampai tertinggal perkara wajib!!! hehe..


layan.......



bagi mereka yang mahukan suasana romatis dan tenang, restoran ini adala baik unutk anda, anda akan di alaunkan dengan bunyi-bunyian yang menenangkan dari koleksi lagu2 japan dan korea. pencahayaannya jua cantik dan dekorasi nya jua menyelesakan.



mereka yang mahukan sesuatu yang masam dan menyegarkan pilihla lemon squash. anda yang sukakan green tea jua disediakan, servis isi semula green tea jua disediakan tanpa bayaran lebih, layanan jua bagus, tanpa perlu memanggil pelayan, mereka akan datang unutk mengisi green tea anda jika perlu..







sausage carbonara bagi mereka yang ingin mencuba pasta berperisa cheese. aku bagi 4bintang untuk carbonara ini. tapi di sarankan untuk berkongsi dua orang kerna andai pasti akan kenyang dengan kuantiti yang banyak, tak perlu risau, pinggan lebih telah di sediakan di meja masing-masing.





sausage carbonara di sertakan dengan chicken fried rice.




set pasta bolognese dan curry prawn..

No comments:

Post a Comment