Tuesday, July 28, 2009

Relationship

Kadang-kadang kita cuba untuk meghargai sesebuah perhubungan, menyayangi, mengasihi, menghormati, dan memahami. baik keluarga, persahabatan mahupun masyarakat. cuba untuk menjaganya, cuba sebaik mungkin untuk menghargainya sepenuh hati. namun, kadang-kadang ia bagai tidak bererti bagi pihak di sebelah pulak, umpama bertepuk sebelah tangan. kadang-kadang, punya hubungan atau ikatan yang agak lama, sudah sayang bagai nyawa sendiri, bagai adik beradik sendiri bagai keluarga sendiri, tapi tiba-tiba baru kau sedari semuanya tidak di ambil endah oleh pihak lain, dirimu terasa umpama berkasih sendirian, di biarkan bagai tidak bermakna, di abaikan bagai tak kenal atau bagai kenal hanya seperti seorang biasa bukan kenalan rapat.


kadang-kadang semua tertanya di hati, apa sebenarnya yang berlaku, apa salahnya, apa terjadi, di mana silapnya, mengapa begini, mengapa begitu, mengapa menyepi, mengapa tiada khabar berita, mengapa langsung tidak mengambil berat, mengap, dan mengapa. tertanya-tanya, masih menganggapku sebagai kawanmu? masih memerlukan aku? masih kenal lagi kah padaku?? atau sudah punya teman lain, dan menganggapku sebagai teman biasamu saja, sudah punya orang lain, dan menganggpku seperti kenalan biasa sahaja, dan beribu persoalan muncul di minda mahupun di hati.

apakah persahabatan yang ku berikan selama ini tidak bererti, apakah, sekarang aku sudah tidak bermakna buatmu lagi, apakah sekarang aku hanya menjadi tempat persinggahan sahaja, mengapa ya. mengapa aku terasa seperti terasing jauh dan tidak dikenali.


Itula lumrah dalam sebuah perhubungan, ada pasang surutnya, ada tenggelam timbulnya, yang pasti, harus kuat hadapi apa sekalipun, cuba hadapi dengan tenang jiwa, atasi denga hati terbuka..


to my family, i luv u deep inside mah heart..

to all my fwens, u r my superb lovely ones..

to all of u, really appreciate to get knowing y'all..


and, to someone inside my heart, i really dunno this feeling... sorry, you, urself neva help me to find this feelin'....


....juz appreciate with all your relationship.....

....................neva been apart..............................


No comments:

Post a Comment